Kyckling

Fräste strimlad kycklingfile i olja med spiskummin, färskriven ingefära och salt, i med lite gul lök och skivade morötter, sen fick det puttra i lite vatten, blev som lite soppa nästan till det jasminris med hackad spenat i, såå gott.


Det blev så lite i kcal så jag tog tre kardemumma skorpor med lätta till efterätt totalt blev det 386 kcal

Varit ute och gått en timme, plockade ett gigantiskt fång med björkris...vad det ska bli berättar jag senare :-)



 

När vi var ute och knallade lammet och jag såg vi Svanar

De är så många och de är ju så vackra, de är roliga också. Glider fram så majestätiskt över vattnet med sina långa halsar och sen rätt var det är gör de ett dyk och man ser två fötter rakt upp. Ha ha kan kolla på dem länge.

Sen när de går och betar på fälten då tycker jag att de ser ut lite som dinosaourier, undrar vad de tänker när de ser mig?

 

Bilder från google bild.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: C

Åh vad gott det såg ut!!!!



@ Nej inte provat på länge. Men håller mig till NOKA nu faktiskt :)

2011-11-01 @ 18:01:33
URL: http://imgoingthin.webblogg.se/
Postat av: Tackan

Ja det blev riktigt gott och väldigt kcal snålt. Mättande oxå :-)

2011-11-01 @ 21:11:45
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0