Söndagsångest

Oj oj har verkligen inte haft en bra mathelg men trevligt har det varit. Ätit och druckit i överflöd.
Tog mig dock ut på en promenad idag och plockade mossa, två små granar och en massa enris till kransar. Gick i ca 45 min så i och med det har jag faktiskt klarat veckans utmaning av Josefin.

Jag smygvägde mig i morse, plus plus plus stod det på vågen plus 1,5 kg blääää blir så deppig men men vi får väl se vad det står i morgon.

Storkok idag!



Har gjort en massa matlådor, Köttfärssås och spagetti  och En kycklinggryta med purjolök, mango chutney, röda linser,vitlök och rivna morötter.



Tomma



Fulla ( det är två portioner i en del av lådorna)




Har också gjort en bock!!!




Eller rättare sagt så har vi fått en bock, hade precis insett att jag inte kommer få tiden att göra en bock detta år, var lite ledsen för det ...och sen i lördags morse tittar jag ut genom köksfönstret och då står den där. Skrek så glad blev jag hi hi vi fick den som julblomma av besöket :-) Och de visste inte hur gärna jag ville ha en bock, gissa om jag blev glad.


Satte en liten gran i ena krukan, advetnsgranen har även fått ljus och lyser fint i trädgården. Jag har huggit en sån liten minigran till en kollega och blev lite sugen jag med så två fick följa med hem från skogen.

Nu ska jag ladda inför en vecka där jag verkligen ska fokusera på att sköta maten prickfritt!! Hoppas också på en br autmnaning av JOsefin



Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: bra jobbat! <3

2011-11-27 @ 17:26:16
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Tomtan

HAr åxå haft en helg med Svullo..... Inget att göra åt.... MAn kan bara bättra sig. Lycka till till veckan!

Postat av: Nilla

Skicka över några matlådor, tack!

2011-11-27 @ 19:21:52
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Veronica

Åh vilken fin julbock!! Verkar som du haft en härlig helg! Hoppas plusset är puts väck imorrn! Kram

2011-11-27 @ 20:12:58
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0