Pysseldag

Vilka stora ögon det lilla lammet gjorde när jag plockade fram granen. Ja jag vet det är lite tidigt men väldigt mysigt blev det. Har bara kulor i plast så det gör inget om de åker i golvet, lammet slickade på en röd kula och såg alldeles lycklig ut. Jag skulle vilja ha lite blå kulor också. Längtar så tills Lammet ska pryda granen med sina små underverk. Jag älsakr verkligen unika granar alltså pyntet ska ha charm och historia. Vår gran har inte så mycket historia ännu den har bara levt i ett år. Men min mammas gran det är grejer det. Alla barns pynt hänger fortfarande med och lappat och lagat värmer det mitt hjärta varje år :-)

Och ja det är en plastgran. Att vara gift innebär att man får ge och ta och liksom välja sina strider, så plastgran it is!! (Än så länge)

Hur skulle ni vilja/ hur pyntar ni är gran?




Vi har svart i vardagsrummet så jag tog en svart kruka till en vit amaryllis samt en svart liten glitrig fågel men det syns inte så bra på bilden.




I köksfönstret blev det vita med grön mossa, tycker grön mossa är finast men vit hör ju liksom julen till på någe vis

 

 

I hallen möts man av skogstomten som ligger och sover bredvid sin kotte och sina svampar :-)

 

Det ser verkligen inte ut som att det är 1 december i morgon om man tittar på bilderna, helt grönt ute, 8 plus grader var det idag, tokigt värre.

Blev sååå glad förut. Revb fram Baggens skepparkavaj ur garderroben i morse och då hittade jag mina jackor som jag glömt!! Har gått och tänkt på att jag inte har någon jacka och det är ju så jäkla dyrt och ja ni vet verkligen dragit mig för att köpa en. Och så hittade jag min beiga långa lite mer snyggjacka och min skogsgröna dunjacka. Båda sitter lite tight men funkar att ha och jag blev såå glad. Jag hade verkligen helt glömt bort dessa. Men förra julen var jag liksom inte så att jag platsade i någon jacka!! Ha Ha utan det var fleecetröja och en vindjacka som gällde över stormagen. Köpte även ett par ursnygga skor förra året, jag ska visa bild på dem sen någon dag....min enda tanke idag är "varför sa ingen att jag såg helt galen ut"??.....

 

 

.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj va konstigt det ser ut med julprydnader och en grön gräsmatta i bakgrund. Det går ju som inte ihop! :/ Vi får hålla tummarna för att det kommer lite snö till slut :)



sv: Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för något av köttfärsen. Blir förmodligen bara så att jag steker upp den och kryddar och äter med lite bulgur och sallad. Lite tråkigt men kommer nog inte ha varken tid eller ork att göra något mer avancerat då jag ska iväg ikväll.

2011-11-30 @ 15:16:12
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Och angående pynt av gran. Jag gillar granar som är ganska stilrena. Kulor, ljus, en stjärna och lite glitter.

Men eftersom jag aldrig har en gran själv utan alltid åker hem till mina föräldrar under julen så brukar det alltid uppstå ett tredje världskrig när vi ska pynta granen! :P

Vi har lite olika uppfattning och granen ser alltid ut som ett kaos med tusen smällkarameller och grejer vi gjorde när vi gick på dagis. Det har sin charm men det är inte speciellt snyggt :P

2011-11-30 @ 15:21:04
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: My

Tack för din kommentar! :)

Har väl tänkt 6 kg till drygt, men får se. Kanske nöjer mig innan också. Njae, har inte varit vid universitetet något, så har inte kollat upp det. Hoppas allt är bra med dig? Kul att du kikar in och kommenterar. Kram!

Fina bilder :)

2011-11-30 @ 15:37:12
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Länge sedan vi hade en gran.. Har firat julen hos mor och svärmor i flera år (sen de blev änkor) och då har de liksom inte blivit av... Lite pynt till advent och inge mer....

VA duktig du är som gått ner så mycket!!!!

Postat av: halsanifokus

Jag tycker barnen ska klä granen så vi har väldigt variera gran med deras alster, annars om det inte vore för den så vill jag gärna ha den stilren och enkel.

Av nån anledning som jag inte känner till så ansåg 6åring i år att vår adventsgran vi har utomhus ska ha kulor så det blev röda plastkulor för jag orka inte bråka om det.

Helskumt tycker jag det ser ut men alla under 7 år i vårt hus är lyckliga :-)



Sv: man har rätt att vara ledig 8v innan och 8v efter förlossning, efter sen kan man få fp tills barnet är 2 eller om man tar deltid så tills barnet är 3år.

Vi är ju våra egna så när de varit nyfödda och upp till 7mån har jag kunnat jobba och de varit med sovandes i vagnen.

Har funkat bra nu har vi börjat engagera oss i som typ förskola jättekul ja när alla är friska då då.

Dagis stämmer har en tendens att glömma ordet men nu ska jag memorera får vi se hur länge det blir kvar

2011-11-30 @ 18:47:41
URL: http://halsanifokus.wordpress.com
Postat av: Tessan

Testade ditt recept på fyllda paprikor idag, Mums vad gott det var!!!!! Ska jag göra fler ggr kan jag lova!!

2011-11-30 @ 23:17:25
URL: http://tesslundin.blogg.se/
Postat av: Jannica

mysigt :)

2011-11-30 @ 23:32:17
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag är väldigt mycket å ena sidan och å andra sidan. Jag har en dröm om en stilren och genomtänkt gran men när det kommer till kritan ska allt på som var uppe fjol och så blir det en skön michmach av alltihop.

2011-12-01 @ 11:21:22
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0