Fredagsfodret

Löningsdag :-)

Det belv pasta med bacon och kantarellsås igår, gott men inte så nyttigt. Tjuvvägde mig i morse, inte skoj alls. men men jag ska försöka att inte barka iväg i helgen. Eftersom det var ett litet plus i morse lär det ju också vara det på måndag, går alltid upp lit epå helgen. Men jag ska kämpa gärnet.
En liten djävul sitter på min axel och säger, ja men det är jul nu och det är så mycket gott, kanske bättre att ta tag i det efter jul...men nej jag ska inte släppa allt vet hur det slutar då. Jag skulle lätt kunna gå upp 5 kg till julafton...men jag ska ju ner 2 kg till. 30 dagar 2 kg det blir 0,06 kg per dag.

Dagens foder

Frukost:Shake
Lunch:Shake
Middag:
Mellanmål: Frukt
Dagens motion : Storhandling

Besök i helgen, de kommer sent i kväll så idag kan jag styra över maten på ett annat sätt...i morgon blir det lite annorlunda liksom gemensam frukost känns lite knas att dricka shake då och sen lunch och middag och fika där i mellan...ska försöka göra bra val och inte överäta bara för att det finns en massa gott.


Förut var det min stora passion att storhandla, planerade i veckor innan la upp listan och ja tog till och med ledigt från jobbet för att åka och handla. Alltid samma affär ica maxi men efter flytt och ett litet lamm så är det nu inte samma sak. Ny affär Willys som jag visserligen börjar vänja mig vid men det är inte frågan om att ta ledigt för att handla längre utan mer trycka in det på kortast tid möjligt :-)
Kanske kommer dagen tillbaka då jag i 2-3 timmar väljer och vrakar bland varorna och till och med har toapaus mitt i  ha ha

Vad ska ni göra i helgen då Och vad ska ni äta?



Kommentarer
Postat av: Veronica

Du kommer klara helgen genom att göra bra val- det är jag säker på! Jag ska spendera hela helgen med syrran o hennes lilla femåring. Vi ska gå på julmarknad o riktigt njuta av att det är första advent! Ikväll blir det fisksoppa med saffran o aioli (vv-recept) o imorrn blir det tacos o så ska vi prova årets glögg också! Kram!

2011-11-25 @ 09:13:26
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv tack! nej precis :D ibland är det just det lilla som gör det :D

2011-11-25 @ 16:49:58
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Linda

Här blir det jobb i helgen men först ska jag julpynta och imorgon blir det nog en sväng ner på julmarknad. Du kommer klara helgen galant och går det sämre på måndag så har du fortfarande gått ner mer än ett kilo per vecka i snitt. Och det kommer fortsätta gå bra :-)

2011-11-26 @ 08:42:43
URL: http://lindaslilllakrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0