Bläckfisk

blev det till middag!
Marinerade bläckfiskringar i lite citron, chili, vitlök och salt. Fräste sen paprika, gul lök och vitlök i lite olja, sen ner med bläckfisken . Kokte Jasminris till  och gjorde en sallad på tomat, majs, gröna ärtor, morot och ingefära som fick stå och gotta till sig i lite "marinad" av citron och chili. 572 kcal men av dem är 307 kcal aioli vilket kanske var onödigt men gott. Tänk att den lilla vita klutten är lika mycket som allt annat tillsamans. Ibland så chockas jag av hur mycket kcal det är i vissa saker. Klart jag vet att aioli är onyttigt men skulle lätt kunna hälla på rejält på en tallrik pasta tidigare utan att reflektera över det. Det är det som är så bra med viktklubb att man får koll på läget.


Det blev riktigt gott tycker jag. Älskar bläckfisk, men bara själva kroppen, ringarna liksom inte när huvet och små sugproppar är kvar . Första gången jag lagade bläckfisk själv, förvånades över hur mycket fisk det luktade även om det låter knäppt.

Blev ingen promenad idag, har verkligen inte kännt för det. Eldat lite, och varit hos en vän och tittat på hennes nya hus, sååå fint .

Har gjort en krans till dörren av björkriset jag plockade häromdagen, tanken är att jag ska smycka den med saker efter årstid, det är liksom som en stomme tänker jag mig. Den är gjord helt utan ståltråd, bara grenar, det var kul men lite pilligt :-)



I morgon hoppas jag att humöret är bättre och lusten till en långpromenad större :-)

Kommentarer
Postat av: C

mums vad den maten så god ut!

2011-11-06 @ 11:04:30
URL: http://imgoingthin.webblogg.se/
Postat av: Sara

Åh, kul med bilder! Och kransen blev superfin :) Kanske något jag ska försöka mig på också, roliga idé :)

2011-11-06 @ 11:36:14
URL: http://entungvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0