sista dagen som FL

Jag är såld på kessela så sjukt gott och så mäktigt och mättande och nyttigt. Åt till frukost idag med lite hackad apelsin och kanel och lite vaniljsocker som glass fast godare. Varför har jag inte provat tidigare ? Längtar till på fredag då storhandling står på schemat antar att det kommer vara en hel del andra i butikerna men men det är bara att ta det lugnt så ska det nog gå bra. Har en väl organiserad lista.
Ska köpa julklapparna också blir inte så många vilket känns rätt skönt.



I morgon så kommer de från mediamarkt och byter ut kylen och frysen, alltså de nya eftersom det var lite fel på dem.  Så då måste vi ju tömma de som är nu och liksom bara lassa över, hoppas på lite minusgrader i morgon så går det nog smidigt och att lammet sover när de kommer.

Stackars Baggen är genomförkyld, snorig och febrig, lammet är på bättringsvägen men lite extra gnällig men jag är fortfarande frisk. Vet inte hur vi ska få till det i morgon riktigt. Jag ska ju jobba och Baggen va FL men om han nu är så pass sjuk att han inte kan ta Lammet?? Hur gör man då? Ska jag vabba då? Fast då kan ju inte han va FL. Men om jag är FL då måste han sjukanmäla sig. Ohhhh va krångligt då!!!! Hoppas febern går över under natten och att jag kan åka till jobbet som tänkt. Och hoppas att jag slipper denna förkylning som verkar vara rätt knäckande.





Kommentarer
Postat av: Tomtan

PAssa dej för den här förkylningen!!!! Försäkringskassan är bara ett enda krångel..... Hoppas han kvicknar till!

Postat av: Veronica

Ja alltså FK är krångligt nästan jämt! o krångligt blir det när spelarna är sjuka! Fråga mej jag vet! Men när en mamma är sjuk blir det sällan lika krångligt...? Visst är där konstigt? ;-)

2011-12-20 @ 20:09:03
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Tackan

Ha ha ja det är ju lite olika hur mycket man tål men tyvärr verkar det som om jag oxå åker på skiten. Känner mig varm och kall på samma gång.

2011-12-20 @ 20:30:41
URL: http://farhuset.blogg.se/far
Postat av: Rebecca

Gumman jag vet precis hur man gör när det gäller FK! Vi hade ju nyss kräksjuka här hemma! :( Roger fick ansöka om tillfällig föräldrarpenning och ta hand om Emma och jag sjukskrev mig från mitt "jobb" som föräldrarledig. Dvs jag får sjukpenning och Roger får VAB som är samma som tillfällig föräldrarpenning. Blev det snurrigt nu!? Ha ha... Ring till FK, det gick fort och smidigt. Hoppas vi kan ses snart! Kram

2011-12-20 @ 21:06:09
Postat av: My

Snart tillbaka med tankar och funderingar på bloggen, inte nu bara :)

2011-12-21 @ 09:05:07
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Selma

Det är så jobbigt att plocka i och ur kyl och frys.

2011-12-21 @ 12:02:50
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0