Rudolf

Är visserligen en ren men kom att tänka på Rudolf när jag mötte ett rådjur, de är rätt stora när man kommer dem nära, höll på att köra på ett idag på väg till jobbet men det gick bra. Glansis var det på vår lilla väg det var bara att hålla tummarna och hoppas att man skulle ta sig upp för backen.


 Igår åt jag lite eller rätt mycket ischoklad glass, så galet bara för att jag visste att det fanns i frysen så blev det oemotståndligt. Jag kan inte ha godsaker hemma så är det bara, jag har ingen karaktär. Idag står det två skålar med gröna gelegrodor på fikaborden på jobbet men idag ska jag till skillnad från förra veckan inte smaka dessa grodor som jag dessutom inte är så förtjust i!

 Skönt att det är fredag, ska ta med mig lillebror hem idag då blir lammet glad. I morgon blir det att bära in en jäkla massa ved samt försöka hitta lite saker att sälja på blocket, ska gå igenom loppiskartongerna.

 Det har ringt en kille på annonsen om kylen, jag ska ringa upp honom nu på fm, håll tummarna att den blir såld, skulle va sååååå skönt.

 Shake till frukost och lunch idag men vad ska man hitta på till middag?


Kommentarer
Postat av: Selma

Det är märkligt hur skönt det kan vara att bli av med saker.

2011-12-09 @ 10:01:30
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Hälsan i fokus

Strrunt i gelegrodorna de innehåller ändå bara massa Enr och sånt blä

2011-12-09 @ 10:11:05
URL: http://halsanifokus.wordpress.com
Postat av: Michelle

Tackan,

Oj vilken flashback jag fick när du skriver om Rudolf! Jag kommer från Brasilien och där har det varit Rudolf på TV, så som det är Kalle Anka här i Sverige! :D



Jag håller med dig om vad du skrev på min blogg!

Jag äter för tillfälle, inget sött alls. jag äter ofta: havregrynsgröt, frukt (clementiner och bananer blir det ofta), kaffe med mellanmjölk, lax med wokadegrönsaker, skivad rökt kalkon, mörkt bröd (energi Pågen). Ibland äter jag nötter (mandel, cashewnötter eller valnötter).

Jag håller mig ändå till ca 1200 kcal per dag, men är aldrig hungrig! Genom att välja det som inte innehåller för mycket kalorier och för lite näring, håller jag mig mätt hela dagen, trots två träningspass per dag.



Kram

Michelle

2011-12-09 @ 10:40:30
URL: http://www.michelleeriksson.se
Postat av: Tomtan

Sälja saker på blocket har jag inte lyckats med.... Är säkert för mesig (nä de där kan man ju inte sälja, de vill väl ingen ha....)

En gång (vi säger att de var en gång) var det min tur att baka till avslutningsfikat för fotbollslaget. Jag bakade kladdkaka (för ett fotbollslag + föräldrar + syskon + släkt) När vi skulle börja fika kom hällregnet och alla for hem.... = jag bar hem mina kladdkakor.... Vet du att kladdkakor inte fryser i frysen????? De är för feta och sockriga!!!! Vem åt upp dem???? Jo jag! (som var hemma med frysen hela dagarna och pluggade på distans....)

Postat av: Anonym

Hoppas helgen startat bra med lagom fredagsmys

2011-12-09 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0