Nära döden

Aldrig känner man sig så levande som när man blivit smekt av dödens kalla hand.

Hade en riktig nära döden upplevelse igår. Ja det var bokstavligen en hårsmån från att jag krockade med en gigantisk älg. Händelseförloppet spelar upp sig i min hjärna om och om igen...samtidigt som tankarna på hur det kunde gått är plågsamma.
Jag tänkte bara att Lammet skulle komma så långt bort från älgen som möjligt och skulle precis svänga höger ner i diket när jag inser att jag inte hinner utan den kommer hamna rakt in i bilen i sidan...trycker gasen i botten och hinner skrika till lillebror i baksätet att han skulel hålla i sig. Jag tänkte att älgen skulle hamna mer i bagaget/baksätet och att bilen skulle snurra runt...men en ängel vakade över oss och älgen passerade presis bakom bilen.

Stannade bilen och bara skakade, ringde Baggen och grät sen körde vi vidare men vi var nog lite chockade. Jag körde sakta och det gick bra men tänk om .....fast det får man inte göra.

Jag älskar min Bagge och jag älskar mitt lamm över allt annat i hela världen. Vi har verkligen njutit av att ha varandra nära. Lammet har lärt sig gå med gåvagnen och tycker det är riktigt roligt.

Maten och gottet har hamant i andra hand, men jag har inte gett upp , i morgon ska det va ett minus så är det bara. Jag ska ut och gå sen tänkte jag en långpromenad med lammet, kanske får jag med mig Baggen också :-)


Jag läser era bloggar, det är rätt många jag börjat följa en sisådär 20-30 stycken varav jag brukar kommentera i ca 15 men det tar tid...jag känner att jag blir lite manisk. Måste kolla måste skriva ...blir så med faccebook också i perioder att jag kollar typ tio gånger om dagen!
När det blir så där tar jag en paus och nu känner att det kanske är dags för det snart....kanske bara läsa


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, jag känner igen mig :O Jag krockade med ett rådjur när jag haft mitt körkort i drygt en månad.... Jag var ensam i bilen med körkort så jag var tvungen att köra vidare, men shiiit vilken chock det var. Tog veckor innan jag satte mig bakom ratten igen :O Men det löste sig med mig, även om jag hade det i bakhuvudet varje gång jag kör. Tur att det gick bra för er och älgen! :)



Jag tipsade ju i min blogg om Bloglovin för ett tag sedan. Har du börjat använda det? Kan verkligen rekommendera det annars :) Särskilt när man ska ha koll på så många bloggar :)

2011-12-11 @ 12:30:46
URL: http://entungvardag.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

usch tur att det gick bra!! KRAM



Sv: Metforminet ska i det långa loppet hjälpa äggstockarna att släppa ifrån sig äggen. Vet inte exakt hur det går till men man har sett att metformin har positiv effekt på just PCOS. Sen hjälper det mot sötsuget man får av PCOS.



Kramar

2011-12-11 @ 14:00:43
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Tomtan

Älgar är bra stora djur när de kommer för nära!!!! Förstår att det är en film som snurrar runt runt runt. KRAM

Postat av: Jenny

Fy vad läskigt!!! Vilken tur att det gick bra!

2011-12-11 @ 16:48:32
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Jannica

Men vännen, vilken tur ni hade!!! Jag har oxå varit nära på att krocka, med två stycken, dock fastnade ena älgen i såndär taggtråd man har runt hagen så där hängde den. Jag vart så rädd så jag tänkte inte ens på och bromsa förens pappa sa de. Va skönt att de gick bra med er!! Kram

2011-12-11 @ 22:17:34
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag har också varit med om det där o sen tyckte jag att varenda buske var en älg efter det! Skönt att det gick bra för Er i alla fall men man blir riktigt skakis efteråt! Håller tummarna för dej imorrn! Kram!

2011-12-11 @ 22:18:22
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

usch vad hemskt, vilken tur att allt gick bra!!!

2011-12-12 @ 07:08:02
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES

sv: 10 min???

2011-12-13 @ 14:27:16
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0